miercuri, 13 decembrie 2017

CALCULE. Un plin pentru un camion va costa cu 450 lei mai mult după majorarea accizei



În următoarele zile vom asista la blocaje în alimentările cu carburanți, pe fondul alimentărilor în mare creștere în vederea acumulării unor stocuri la prețuri actuale, în cazul în care Guvernul va decide majorarea accizei la carburanți, apreciază Federația Operatorilor Români de Transport.

Transportatorii spun că Guvernul a rămas imun la solicitările patronatelor din transporturi și a refuzat să dialogheze cu aceștia în contextul creșterii accizelor la carburanți.

„Cu toate că în plenul Consiliului Economic și Social, patronatele, societatea civilă și sindicatele s-au opus în unanimitate proiectului de modificare a codului fiscal, din declarațiile publice referitoare la asumarea din partea guvernului a creșterii accizelor, se conturează o nouă etapă neagră pentru transporturile românești”, arată un comunicat FORT.

Orice eurocent diferența în costul operațional influențează direct competitivitatea companiilor românești din transporturile terestre, mutând totodată consumul de carburant în afară României, apreciază asociația. Bugetul de stat pierde astfel, din două cauze, sume importante. Consumatorii "captivi", ce nu pot alimenta decât în țară, sunt în imposibilitatea de a transfera creșterile în tarifele prestate, iar pentru un camion, o singură alimentare reprezintă un efort financiar suplimentar de 450 lei.

În contrast total cu această situație, Spania oferă transportatorilor ce alimentează pe teritoriul său posibilitatea de a redobândi un procent semnificativ din acciza încasată de stat, printr-o schemă simplă și eficientă care reglează competitivitatea și concurența, eliminând evaziunea fiscală sau afacerile ilicite cu carburanți.

Pe acest model, FORT. a propus în ultimii ani returnarea unei părți din acciza către transportatori, aceștia având obligația, pentru a încasa banii de la stat, să declare numărul de km efectuați și documentele ce atestă alimentările en-gros sau în rețele.

Fenomenul activităților ilicite din transporturi evoluează și afectează grav atât bugetul de stat cât și afacerile legale. Soluții există la îndemâna instituțiilor statului, iar FORT este gata să le prezinte actualului premier, înțelegând situația bugetară delicată în care se află țară noastră.

„În lipsa dialogului constructiv și la presiunea absolut firească a firmelor de transport, probabil doar prin ample manifestări publice se pot rezolva aceste situații iar FORT este oricând gata să reînceapă acțiunile de protest în toată țară după modelul celor organizate în 2016 din cauza tarifelor RCA”, arată comunicatul.

Comenteaza aceasta stire