marţi, 21 mai 2019

Ecaterina Andronescu, reclamată la Consiliul pentru Combaterea Discriminării pentru declarația privind copiii cu dificultăți



Ministrul Educației Ecaterina Andronescu a fost reclamată la Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării (CNCD) în urma declarației sale privind copiii cu dificultăți, anunță președintele Centrului European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilități (CEDCD), Mădălina Turza.

 

Președintele Centrului European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilități (CEDCD) a anunțat, luni, că, având în vedere "declarațiile publice ale ministrului Educației deosebit de periculoase și reflecția unor direcții de politici publice discriminatorii, indiferent de nuanțările ulterioare", a depus plângere la Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării.

"Propunerea de a-i „împărți pe cei cu dificultăți de învățare într-un loc” este discriminatorie și segregaționistă, deoarece reflectă convingerea doamnei ministru că, pornind de la criteriul dizabilității, elevii nu pot învăța în aceeași clasă cu alți colegi care nu au o dizabilitate. Conform doamnei ministru, dizabilitatea reprezintă un criteriu valid pentru separarea acestora într-o altă clasă, fapt ce se înscrie în definiția discriminării prevăzută în O.G. 137/2000, restrângând dreptul la educație al acestora în condiții de egalitate, pe criteriul dizabilității", anunță, prin intermediul unui comunicat de presă remis MEDIAFAX, președintele Centrului European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilități (CEDCD), Mădălina Turza.

Potrivit sursei citate, 29.433 din cei 70.000 de copii cu dizabilități din România sunt izolați în școli speciale, adică aproape 50%, și cu numai 1.385 de profesori de sprijin în toata țara, chiar și cei care învață în școlile de masă nu beneficiază de sprijinul necesar.

"Cu 1 profesor de sprijin la 150 de elevi cu dizabilități în mai multe județe din țară nu reușim să ne ridicăm nici la standardul minim pentru incluziunea copiilor cu dizabilități; programa nu este adaptată, nu există accesibilizări și tehnologii asistive, iar profesorii nu au beneficiat de pregătirea necesară gestionării elevilor cu dizabilități; Părinții cheltuiesc între 4.000 – 18.000 de Euro pe an pentru terapiile copiilor cu dizabilități și salariile profesorilor de sprijin privați, iar cei care nu își permit, rămân izolați în case sau instituții", mai arată reprezentanții Centrului European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilități (CEDCD).

93% dintre direcțiile generale de asistență socială și protecția copilului (DGASPC) din cele 42 de județe din România au raportat inexistența serviciilor de intervenție timpurie pentru copiii cu dizabilități în comunitate, potrivit sursei citate.

Inițial, Ecaterina Andronescu a declarat că elevii cu dificultăți de învățare se află acum integrați fie în școli speciale, fie în sistemul normal, dar fără profesori dedicați, motiv pentru care o variantă ar fi înființarea claselor separate pentru acești copii. „Noi acum îi avem pe cei cu dificultăți de învățare, să îi numim așa generic, împărțiți în două categorii. Pe unii îi trimitem în școlile speciale, iar alții sunt în școlile normale, integrați în clasele normale. Acolo, din păcate, într-o foarte mică măsură reușim să asigurăm profesori de sprijin pentru copiii integrați în clasele normale și atunci creăm dificultăți la profesori. Și mă gândeam dacă nu am putea să îi împărțim mai mulți într-un loc și să punem profesori de sprijin acolo. Adică aș vrea: ca și lor, celor integrați în școlile de masă, să le putem asigura profesori de sprijin”, a declarat ministrul Educației, la Digi 24.

Ulterior, ministrul Educației a revenit asupra declarației, precizând că, de fapt, propunerea era ca acești elevi să fie susținuți suplimentar cu profesori de sprijin și că nu s-a pus niciun moment problema segregării acestor copii în clase separate.

Comenteaza aceasta stire