luni, 23 iulie 2018

Facebook: Utilizatorii platformei din România vor vedea mai puține titluri înșelătoare



Începând de miercuri, utilizatorii Facebook din România vor vedea mai puține titluri de tip clickbait (înșelătoare), după ce rețeaua de socializare a extins politica de diminuare a acestora și în țara noastră, anunță compania într-un comunicat.

Pe lângă postările în limba română, noile practici vor fi valabile pentru conținutul în alte 5 limbi, respectiv turcă, rusă, bulgară, greacă și hindi.

Schimbările anunțate de rețeaua de socializare se aplică pentru:
- titluri care distorsionează informația, omițând intenționat detalii esențiale sau care induc în eroare utilizatorii, astfel încât aceștia să dea click pe un link pentru a afla răspunsul, de exemplu: „Când s-a uitat sub pernele de pe canapea și a văzut ASTA…”
- titluri care exagerează detaliile unei povești printr-un limbaj senzațional, astfel încât povestea să capete o greutate mai mare decât ar avea în mod normal, de exemplu: „WOW! Ceaiul de ghimbir este elixirul tinereții veșnice. TREBUIE să vezi asta!”

Potrivit estimărilor Facebook, pe majoritatea paginilor nu se vor observa modificări semnificative ale modului în care postările lor sunt afișate în News Feed, în urma implementării acestei actualizări.

„Schimbările vin ca urmare a feedback-ului primit de Facebook din partea utilizatorilor, care au spus că nu apreciază conținutul eronat, care are un caracter senzațional sau poate fi considerat spam. În această categorie pot fi incluse și titlurile de tip clickbait, menite să atragă atenția și să îndemne utilizatorii să dea click pe un link. Din dorința de a susține o comunitate informată, echipa Facebook face eforturi constante pentru a identifica povești care au titluri de tip clickbait, astfel încât acestea să fie afișate mai rar”, anunță Facebook.

Reprezentanții rețelei de socializare spun că politica anunțată acum este rezultatul activității din ultimii ani, care și-a propus să actualizeze News Feed-ul astfel încât să reducă numărul de afișări ale postărilor din surse ce folosesc în mod constant titluri de tip clickbait, prezentând informații false sau exagerate.

„Pe de altă parte, editorii care se bazează pe titluri de tip clickbait ar trebui să se aștepte la o scădere a vizibilității. Pentru a nu fi afectate de această schimbare, Paginile ar trebui să evite titlurile care omit informația necesară pentru a înțelege conținutul articolului sau care exagerează pentru a crea false așteptări. Dacă o Pagină renunță la titlurile senzaționale sau de tip clickbait, postările sale nu vor mai fi afectate de această schimbare”, precizează reprezentanții Facebook.

Comenteaza aceasta stire