miercuri, 19 septembrie 2018

Medic din Târgu-Jiu, condamnat definitiv pentru MALPRAXIS. Este obligat să plătească daune morale uriașe



Un medic ORL de la Spitalul Județean de Urgență din Târgu-Jiu a fost condamnat de Curtea de Apel Craiova la trei ani de închisoare cu suspendare pentru că o tânără a murit după ce i-a făcut o injecție, instanța obligându-l să plătească daune morale de sute de mii de euro. Decizia e definitivă.

 "Obligă doar inculpata Braia Carmen, în solidar cu partea responsabilă civilmente Spitalul Județean de Urgență Tudor Vladimirescu Târgu Jiu, la plata următoarelor sume: - 20.000 lei, reprezentând prejudiciu material, către părțile civile Tulic Radu și Tulic Elisabeta; - echivalența în lei a sumei de 400.000 euro, cu titlu de daune morale, către părțile civile Tulic Radu și Tulic Elisabeta; - echivalentul în lei al sumei de 10.000 euro, cu titlu de daune morale, către partea civilă Tulic Ioana. - echivalentul în lei al sumei de 10.000 euro, cu titlu de daune morale, către părțile civile Albici S. Gheorghe și Tulic Elisabeta, în calitate de moștenitori ai defunctului parte civilă Albici Gh. Sandu. Mentine restul dispozițiilor sentinței care nu contravin prezentei decizii. (...) Definitivă”, se arată în decizia magistraților Curții de Apel Craiova.

Curtea de Apel Craiova a menținut restul dispozițiilor din sentința de la fond, adică medicul rămâne cu condamnarea la trei ani de închisoare cu suspendare, pronunțată de către Judecătoria Târgu-Jiu. De asemenea, lui Carmen Braia îi este interzisă practicarea profesiei pentru o perioadă de trei ani.

Medicul ORL Carmen Braia a fost trimis în judecată, în 2017, la șase ani după ce o adolescentă căreia îi prescrisese antibiotice a murit în urma unui șoc anafilactic, după care doctorul i-a modificat fișa și a menționat că îi făcuse teste alergenice. Raluca Tulic a murit în luna august a anului 2011, în timp ce era internată în Secția ORL a SJU Târgu-Jiu, după adminstrarea unui antibiotic, din cauza unei insuficiențe cardio-respiratorii acute, consecință a șocului anafilactic.

 

Comenteaza aceasta stire