duminică, 17 februarie 2019

Tu știi ce face Facebook cu datele tale personale?



Majoritatea utilizatorilor Facebook nu știu că trăsăturile personale și interesele lor sunt monitorizate și înregistrate de companie fără ca ei să aibă cunoștință în prealabil de acest lucru, sugerează rezultatele unui sondaj efectuat în Statele Unite, publicate miercuri și citate de Xinhua.

Aproximativ 51% dintre cei intervievați în cadrul sondajului au declarat că nu se simt confortabil cu faptul că Facebook compilează aceste informații, în timp ce 27% consideră că datele nu îi reprezintă cu exactitate.

Pew a intervievat aproape 1.000 utilizatori Facebook din Statele Unite de 18 ani și peste această vârstă în cadrul unui sondaj la nivel național realizat în perioada septembrie - octombrie 2018.

Centrul de cercetare a precizat că majoritatea site-urilor comerciale, de la platformele de socializare și canalele de știri până la paginile dedicate cumpărăturilor online, colectează o gamă largă de informații legate de comportamentele utilizatorilor, dar și de interesele și obiceiurile de navigare ale acestora pentru a le permite agențiilor de publicitate să poată viza cu precizie un anumit grup de utilizatori de internet.

O mare majoritate a utilizatorilor Facebook - circa 88% - a admis că cel mai important site social media a generat pentru ei material pe pagina de preferințe privind anunțurile, circa 59% raportând că interesele evidențiate în listă ''reflectă interesele lor din viața reală'', a menționat Pew.

''74% dintre utilizatorii Facebook susțin că nu știau de existența acestei liste cu trăsăturile și interesele lor până când au fost direcționați către pagina lor în cadrul acestui studiu'', potrivit Pew Research Center din Washington.

Deși Facebook a promis că va oferi ''control total'' utilizatorilor asupra informațiilor personale, așa cum a declarat directorul executiv Mark Zuckerberg în fața parlamentarilor americani, în Congres, anul trecut, studiul Pew a dezvăluit că majoritatea celor care folosesc platforma gigantului cu sediul în California de Nord nu aveau suficiente cunoștințe cu privire tacticile sau algoritmii Facebook de colectare a datele lor personale.

Facebook ocupă locul al treilea în clasamentul site-urilor cu cel mai mare trafic din lume și al patrulea din Statele Unite. Platforma a avut 2,27 miliarde de utilizatori activi lunar, după cum a dezvăluit Zuckerberg în octombrie.

Potrivit Pew, baza de utilizatori la nivel global a acestei companii depășește populația multor țări, acesta fiind unul dintre motivele pentru care a centrul de cercetare a ales Facebook pentru a studia atitudinile publicului cu privire la sistemele și algoritmii de urmărire digitală.

Pew Research Center, o subsidiară a The Pew Charitable Trusts, este ''un rezervor de informații imparțial, care informează publicul cu privire la problemele, atitudinile și tendințele care modelează lumea'', se arată pe site-ul centrului. Acesta ''efectuează sondaje de opinie publică, cercetare demografică, analiza conținutului media și alte studii empirice de științe sociale''.

Comenteaza aceasta stire