sîmbătă, 17 august 2019

A debutat sezonul cumpărăturilor de Crăciun în Statele Unite, zi cunoscută sub denumirea de Black Friday

Astăzi a debutat sezonul cumpărăturilor de Crăciun în Statele Unite, zi cunoscută sub denumirea de Black Friday. Această nebunie cunoscută deja la nivel internațional a devenit un fenomen atât în retail-ul tradițional, cât și cel online. Și dacă în anii trecuți, oamenii se călcau în picioare pentru a prinde promoțiile, anul acesta, americanii au fost mai reținuți, fiindcă simt în continuare urmările crizei economice. Însă magazinele se așteaptă la câștiguri imense.

Cunoscută drept ziua cu cele mai multe promoții din an, în care aproape 75 la sută dintre americani iau cu asalt magazinele în căutarea produselor la cele mai mici prețuri, Black Friday a debutat în același stil consacrat deja. Oamenii au stat cu miile la cozi în așteptarea celor mai bune oferte.  Însă unii americani sunt, acum, mai prudenți înainte de a-și deschide portofelele. Conform unor statistici realizate de Federația Americană a Consumatorului, anul acesta, doar 8 la sută dintre consumatorii de peste ocean au declarat că vor cheltui la fel ca în anii trecuți.  În cursul lunii septembrie, familiile din Statele Unite au înregistrat o creștere a cheltuielilor, în timp ce venitul lor a stagnat. Urmările sunt vizibile. Americanii au început, acum, să facă economii pentru a putea înfrunta o eventuală înflație monetară. Chiar și așa, magazinele speră că Vinerea Neagră le-ar putea aduce, anul acesta, câștiguri de 20 de miliarde de dolari. Mai bine de 100 de milioane de persoane sunt așteptate, în cursul zilei de astăzi, în magazine, pentru a beneficia de uriașele reduceri de prețuri. Unele centre comerciale s-au deschis încă de la miezul nopții pentru această nebunie a promoțiilor. În ultimii ani, însă, vânzările s-au mutat și pe internet. În perioada noiembrie – decembrie, retailerii câștigă între 25 și 40 la sută din vânzările anuale, adică aproape 500 de miliarde de dolari. 

 

Comenteaza aceasta stire