duminică, 16 iunie 2019

BNR lansează o linie verde pentru clienții bancari

Potrivit ultimului sondaj trimestrial realizat de Banca Națională a României în luna iulie băncile comerciale au înăsprit condițiile de creditare. Clienții sunt nemultumiți din acest motiv, dar și din pricina faptului că odată ajunși în posesia unui contract de împrumut, ei nu pot negocia pe marginea prevederilor.

Pentru a proteja populația  există legea 193 din 2000 privind clauzele abuzive din contractele încheiate între comercianți și consumatori, act normativ care transpune o Directivă Europeană în domeniu. O face, însa incomplet, o spun chiar autoritățile.

Noua formă a acestei legi obligă, printre altele, ca o clauză care a fost declarată abuzivă de către instanță să fie eliminată din toate contractele încheiate între bancă și clienții sai. BNR a decis acum să ia măsuri suplimentare și să avertizeze populația prin Centrul de informare și consiliere deschis la Instiutul Bancar Român și cu ajutorul numărului verde 021 9615.

Inițial modificarea legii 193/2000 trebuia să intre în vigoare la 1 februarie 2013, odată cu noul Cod de Procedură Civilă.  Camera Deputaților a decis încă o amânare, pâna în luna octombrie. Din această toamnă, însă, românii ar trebui să poată lua măsuri împotriva comercianților care le încalcă drepturile, fie ei furnizori de utilități ori bănci.

Comenteaza aceasta stire