joi, 18 iulie 2019

BRD, acuzată că umblă în conturile clienților și efectuează operațiuni bancare fără acordul acestora!

BRD, acuzată că umblă în conturile clienților și efectuează operațiuni bancare fără acordul acestora!

Un client al Băncii Române de Dezvoltare (BRD) a postat, pe Facebook, un text în care se plânge că angajații băncii i-au închis un cont și i-au transferat banii într-unul nou, oprindu-i comisioanele aferente operațiunilor - operațiuni despre care acesta nu știa și pentru care nu își dăduse acordul.

Bărbatul, din Timișoara, se plânge, de asemenea, de atitudinea arogantă a angajaților băncii și de explicațiile ambigue sau puerile pe care le oferă clienților nemulțumiți.

Redăm mai jos texul integral postat în urmă cu două zile.

'Draga BRD, au trecut mai bine de 3 zile de cand am aflat intamplator ca ti-ai permis sa-mi inchizi acum o luna si jumatate un cont de economii pe numele copilului si sa transferi banii, mai putini, in alt cont pe care nu l-am deschis eu si de a carui existenta nu stiam.

Ce e foarte grav e ca mi-ai deschis un cont fara sa solicit, fara sa vreau, fara sa stiu, fara semnatura, fara nimic. De mai mult de 3 zile angajatii tai nu reusesc sa-mi explice ce s-a intamplat si de ce s-a intamplat asa ceva fara stirea mea si refuza sa-mi dea un document scris in care sa motiveze actiunile bancii. In urma primei postari pe FaceBook, m-a sunat o domnita de la nr de telefon 0374.522.899 ca sa-mi spuna cu aroganta ca nu sunt la curent cu “conditiile generale” si ca ar trebui sa fiu mai atent pentru ca acolo scrie ca BRD face ce doreste.

Am studiat cu atentie toate variantele ale “conditiilor generale bancare” din 2011 pana in prezent si nicaieri nu scrie ca ai dreptul sa inchizi un cont activ in modul si in conditiile in care ai procedat, sa sustragi banii clientului si sa-i depui in alt cont fara stirea lui.

La un calcul simplu, daca procedezi asa cu un milion de clienti intr-o zi, castigi aproape un milion de dolari din taxe bancare: inchidere de cont, transfer, deschidere de cont. Fara ca acei clienti sa stie. Frumos!
Deci practic iti inseli clientii si le furi banii. Mama BNR stie ce faci? Dar Politia?

Dar pana afla si ei, de azi iti promit ca am sa te ajut sa scapi atat de angajatii aroganti si cu intelect precar care persifleaza si jignesc clientii cu explicatii puerile, cat si de clienti, cat mai multi clienti. E foarte simplu sa afli ce ti se intampla, urmareste pagina mea de Facebook si ai sa vezi cat capital de simpatie ai adunat deja si cat vei mai aduna. Incet si cu rabdare. Te pup, Dan', spune acesta.

În cursul zilei de astăzi, clientul a revenit cu un update referitor la aceeași problemă.

'Draga BRD, îti multumesc pentru raspuns si pentru ca te-ai oferit sa platesti daunele. E un prim pas spre normalitate, insa mai ai mult de lucrat la atitudine si relatia cu clientii. Daca ai nevoie de ei.

Iti multumesc ca mi-ai dat ocazia de a-mi face peste 350 de prieteni noi intr-o singura zi. Le multumesc prietenilor pentru cele peste 8200 de distribuiri. O prietena mi-a spus ca asta inseamna ca aproximativ 2.000.000 de oameni au vazut postarea. Doua miloane?! Uau! E mult, nu-i asa? Eu m-am tinut de promisiune, tu nu. In continuare invoci niste articole din niste “conditii generale bancare” in care tu sustii ca ai dreptul de a inchide si deschide conturi dupa cum te taie capul, dupa reguli absurde si abuzive, inventate de minti bolnave. Un alt prieten “din sistem” zice asa:

“multe lucruri nu au sens in sistemul bancar romanesc, in principal din cauza ca regulile si normele interne sunt facute de oameni fara viziune, care nu au discutat niciodata cu clientii ca sa afle parerea lor si care, in final, nu au habar despre ce vorbesc”

Apropo de capitalul de simpatie acumulat de tine intr-o singura zi, oamenii nu te plac. Deloc. Saraca Maria din spotul copiat dupa Heineken se chinuie degeaba. Cred ca te-a costat ceva faptul ca se zbenguie liber in prime time. Sper ca nu cat ti-a luat Truica cu gasca. Af fi pacat ca clientii pe care ii mai ai sa stie ca le arunci banii pe copii scumpe si credite neperformante. Spotul e misto, e pe target de pitzipoance, amuzanta zona in care iti construiesti viitorul. Alora cu siguranta le poti invoca orice “conditii general bancare”, tot ce risti e o poseta in freza.

Sunt si cativa oameni care iti iau apararea si-mi spun ca nu am citit cu atentie “conditiile”. Pentru ei sunt ca niste legi. Ei bine, nu sunt legi, sunt niste prostii atat de absurde si deplasate incat sfideaza legile, logica si bunul simt. Ii compatimesc pe acei oameni care iti iau apararea, ori sunt ai tai, ori lucreaza prin banci si au impresia ca daca tin cu angajatorul sunt sudati de scaun. Da, sunteti sudati pana la prima restucturare. Bafta, va tin pumnii!

Atat deocamdata decat, cum o sa-ti spuna in curand clientul targetat. Promit sa revin cat de curand cu noi povesti din relatia noasta care se apropie de final. Te pup, weekend fain, Dan'

Comenteaza aceasta stire