marţi, 21 februarie 2017

Cifra turiștilor ajunși pe litoral a depășit un milion în vara 2016, prima dată după 20 de ani

loading...
Cifra turiștilor ajunși pe litoral a depășit un milion în vara 2016, prima dată după 20 de ani

Aproximativ un milion de persoane au vizitat litoralul românesc, în acest sezon estival, potrivit unei estimări a Federației Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR), fapt nemaiîntâlnit în ultimii 20 de ani.

Reprezentanții federației au arătat că anul acesta a fost bun pentru hotelierii de pe litoral, cu creșteri înregistrate atât la numărul de turiști români, cât și al celor sosiți din străinătate.

FPTR a organizat, astăzi, în stațiunea Neptun, o întâlnire privind analiza acestui sezon estival, întâlnire la care au fost invitați reprezentanți ai ANT, ai autorităților locale, ai agențiilor de turism și ai hotelurilor de pe litoral.

Impresia este de creștere foarte mare datorită lunii august, dar luna mai a fost o lună cu scădere, iar luna iunie a fost cu o creștere foarte mică, de 2 - 3 la sută. Creșteri mari au fost în lunile iulie și august, de 16 - 17 la sută. Per total, estimat până la sfârșitul acestui sezon, care se va încheia pe 17 septembrie, creșterea este de aproximativ 11 la sută la turiști români și 10 la sută la turiști străini, ajungând astfel la un 950.000 de turiști români pe litoral și 50.000 de turiști străini, în structuri clasificate. Este pentru prima oară după 20 de ani când depășim cifra de un milion de turiști pe litoralul românesc”, a declarat în cadrul unei conferințe de presă prim-vicepreședintele executiv al FPTR, Dragoș Răducan.

Și încasările operatorilor din turism au crescut, dar deocamdată nu se poate estima o cifră, fiind diferențe mari între stațiuni.

Putem doar să le aproximăm (încasările - n.r.), pentru că tarifele diferă foarte mult de la stațiune la stațiune. Cheltuiala medie este de 100 - 120 de lei pe zi, de persoană. Dar cifrele pe care le-am dat se refera la numărul de turiști și nu la numărul de înnoptări. Trebuie făcute niște calcule pentru că zilele turistice - înnoptările pe litoral, din păcate ,anul acesta au scăzut cam cu 0,3 procente față de anul trecut. Anul trecut a fost de 2,9 zile, anul acesta de 2,6 zile. Această scădere este, în primul rând, din cauza structurii anului școlar, pentru că turismul de litoral are un specific, este un turism de familie. Familiile care vin pe litoral vin în special pentru copii, fiecare familie are unul sau doi copii, dintre aceștia sigur unul este la școală, și toată familia așteaptă terminarea ultimului examen ca să poată să plece pe litoral”, a a mai afirmat Dragoș Răducan.

Prezentă la eveniment, președintele Autorității Naționale pentru Turism, Anca Pavel-Nedea, a explicat că această creștere a numărului de turiști se datorează atât factorilor externi și faptului că România este o destinație sigură, „cu produse competitive”, cât și investițiile private.

În primul rând, trebuie vorbit despre investițiile private. Într-o stațiune așa cum este Mamaia, unde partea de infrastructură a venit să completeze investițiile foarte bune din mediul privat, s-a creat ceea ce se cheamă o destinație care poate concura cu oricare alta, nu numai de pe piețe emergente dar și din altă parte. Dar nu se poate să devenim competitivi numai cu investiții private, fără să facem infrastructura, fără să venim și cu parte de agrement și de petrecere a timpului liber, indiferent de condițiile meteorologice, și fără servicii suport care să susțină toate aceste lucruri. Încă o dată, parteneriatul public-privat pentru ce înseamnă destinații și mai ales litoral este vital. Unde se întâmplă acest lucru este un succes”, a explicat președintele ANT.

Reprezentanții FPTR au mai arătat că, vara aceasta, turiștii care au ales ca destinație de vacanță litoralul românesc au căutat în special ofertele all inclusive.

Au fost foarte căutate hotelurile care au oferit servicii de all inclusive. S-a încercat și ultra all inclusive, prin care să copiem și partea de agrement și gustările și băuturile pe tot parcursul zilei. Din păcate nu avem experiența acestui tip de serviciu. Am căpătat-o, anul acesta, în principal datorită sfaturilor primite de la turiști, care ne-au forțat să oferim serviciile la nivelul competitorilor noștri din Grecia și Turcia”, a mai declarat prim-vicepreședintele executiv al FPTR, Dragoș Răducan.

loading...

Comenteaza aceasta stire

Cum arată noul clip de promovare a stațiunii Mamaia - VIDEO
De Alin Tarnovschi 18 februarie 2017

Clipul de prezentare a stațiunii Mamaia a fost lansat. Asociația Litoral - Delta Dunării a postat pe internet clipul ce a fost lansat oficial la Târgul de Turism al României.

Goana după oferte la Târgul de Turism din Capitală - VIDEO
De Neptun TV 17 februarie 2017

Mai sunt câteva luni bune până începe sezonul estival, însă românii se grăbesc să caute cele mai bune oferte la Târgul de Turism, din Capitală. Fie că aleg destinațiile clasice, fie pe cele exotice, vizitatorii vor să se asigure că vor pleca în vacanța mult dorită.