miercuri, 18 ianuarie 2017

Aproape 1.500 de controale pe litoral: amenzi de peste 1,8 milioane de lei aplicate de inspectorii ANPC în sezonul estival

Chelneri obraznici, nereguli în alimentaţie, certuri între agenţii economici şi turişti. Acestea sunt principalele nereguli constatate de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului, în această vară pe litoral. La final de sezon, bilanţul nu este încurajator. Printre nemulţumirile turiştilor se numără însă şi unele mai puţin obişnuite: grila prea săracă de posturi tv în camere sau neprimirea pe parcursul întregii zile de băuturi alcoolice la all-inclusive.

loading...
Aproape 1.500 de controale pe litoral: amenzi de peste 1,8 milioane de lei aplicate de inspectorii ANPC în sezonul estival

În Costinești, Eforie și Vama Veche au fost semnalate cele mai multe probleme în această vară. Inspectorii de la Protecția Consumatorului spun că au făcut aproape 1.500 de controale, în baza sesizărilor. Cele mai multe nemulțumiri au fost legate de condițiile de cazare în hoteluri și pensiuni sau serviciile în restaurante. Pentru prima dată, autoritățile au făcute publice locațiile cu probleme, pentru ca turiștii să le evite.

'S-a introdus pentru prima dată conceptul de name and shame. Au fost date publicității operatori la care s-au găsit deficiențe. Sunt convins că au fost foarte multe pierderi din punct de vedere al vânzărilor pentru acești operatori', a declarat Bogdan Pandelică, președintele ANPC.

Așternuturi murdare, alimente expirate, chelneri obraznici sau prețuri mincinoase – sunt o parte din problemele semnalate de turiști. Singurul lucru îmbucurător este că numărul deficiențelor a scăzut față de anii precedenți.

'Lucrurile s-au mai schimbat. Operatorii economici au înțeles că nu se mai poate să continue cu acest ritm și acest mod de a trata consumatorii. Și au existat din ce în ce mai puține cazuri anul ăsta', a spus Paul Anghel, director general ANPC.

În total, au fost sute de reclamații înregistrate la Protecția Consumatorului  iar valoarea amenzilor a însumat peste un milion 800 de mii de lei.

Printre nemulțumirile turiștilor, câteva ies din tipar. Unii s-au plâns că n-au ce să vadă la televizor, pentru că sunt prea puține canale iar alții s-au supărat că plătiseră servicii all-inclusive, iar barmanii ar fi refuzat să le dea de băut cât puteau ei duce.

loading...

Comenteaza aceasta stire

Fosta perlă a litoralului a fost cumpărată de cel mai mare investitor în turismul de la mare!
De Neptun TV 21 decembrie 2016

Lanțul Phoenicia, deținut de Mohammad Murad, cel mai mare investitor în turismul de pe litoral, a cumpărat astăzi de la Josef Goschy fosta "perlă a litoralului", complexul Amfiteatru-Panoramic-Belvedere din stațiunea Olimp. Valoarea tranzacției a fost de aproximativ 10 milioane de euro, iar Murad spune că va mai investi alte 15 milioane de euro pentru a-i reda complexului din Olimp gloria de odinioară.