miercuri, 20 iunie 2018

CONSTANȚA. Pățania unei tinere după ce a comandat haine online de la un magazin de pe Facebook!

CONSTANȚA. Pățania unei tinere după ce a comandat haine online de la un magazin de pe Facebook!

Cumpărăturile online au început să fie din ce în ce mai populare în România. De altfel, un studiu recent  arată faptul că shopping-ul online al românilor a crescut cu 40% în 2017, la 2,8 miliarde de lei Totuși, de multe ori, apar și țepele date de așa-zisele magazine online care reușesc să păcălească prin oferte atractive cumpărătorii.

O constănțeancă a trimis pe adresa de Facebook a Reporter Neptun TV un mesaj în care povestește experiența neplăcută prin care a trecut după ce a comandat o salopetă de ski de la un magazin de pe Facebook. Nici după 3 luni, tânăra nu și-a recuperat banii.

"Nu stiu de unde sa incep, am comandat in luna octombrie anul trecut o salopeta pentru ski, de pe o pagina de Facebook, salopeta nu mi-a venit, era mica, a costat 400 de lei, cand am dorit sa o returnez nu a vrut sa mi-o primeasca dar nici banii sa mi-i mai dea. Nu au niciun numar de telefon pentru contact, cel trecut pe Facebook nu functioneaza. Cu chiu cu vai am reusit prin firma de curierat sa fac rost de numele femeii pe care isi desfasoara activitatea si asa am dat si de un numar de telefon de telefon valabil.

In momentul cand am contactat pers respectiva, mi s-a spus sa trimit coletul ca imi vor returna banii, zis si facut. Doar ca de atunci ma tot mint ca trimit banii, ba nu e contul bun ba nu au timp. Au trecut 3 luni de zile. Intre timp am facut reclamatie si la ANAF si la OPC, dar niciun raspuns. Sunt foarte multe persoane care sunt tepuite pe facebook de firme din astea fantoma care trimit haine de 2 lei si persoanele in cauza nu isi mai pot recupera banii daca trimit retur. Nu sunt singura, cei care incearca sa ia legatura cu ei ii blocheaza imediat nu apuca sa zica mare lucru.

Este vorba de Mera Store. As vrea sa atrag atentia cumva pentru ca sunt multe firme neserioase care vand pe facebook si dau tepe si efectiv nimeni nu le face nimic. Nu pot sa cred ca nu exista nimeni care sa ii controleze cum se intampla cu firmele cu punct de lucru", povestește tânăra.

Câteva sfaturi pentru a alege comerciantul

• verificați dacă pe site este indicată în mod vizibil identitatea completă a comerciantului (denumirea, adresa poștală și electronică, număr de telefon, numărul de înregistrare în registrul societăților comerciale și cel de înregistrare fiscală etc.);

• apelați la centrul de gestionare a numelor domeniilor de internet din statul dumneavoastră (ROTLD, WHOIS) pentru a verifica dacă mențiunile legale înscrise pe site-ul comerciantului sunt aceleași cu cele înscrise la acest centru;

• informați-vă pe alte site-uri și forumuri pentru a vă face o idee asupra seriozității vânzătorului;

• evitați site-urile pe care sunt indicate ca adresă simple cutii poștale și/sau numere de telefon cu suprataxă ori numere de telefon al caror prefix corespunde unui alt stat decât cel din adresa indicată;

• contactați comerciantul pentru a cere informații suplimentare asupra produsului sau serviciului, serviciilor post-vânzare sau a condițiilor de livrare. Modul în care se va răspunde la aceste întrebări vă poate oferi indicii asupra seriozității vânzătorului;

• verificați dacă site-ul afișează condițiile generale de vânzare, o etichetă sau o marcă de calitate. Informați-vă asupra garanțiilor oferite de aceste mărci de calitate;

• trebuie să aveți posibilitatea de a consulta detaliile comenzii și prețul total și de a corecta eventualele erori înainte de confirmare.

Ce informații trebuie să asigure vânzătorul

• identitatea sa și datele de contact

• descrierea produsului sau a serviciului

• caracteristicile esențiale

• prețul cu toate taxele incluse, taxele de livrare

• durata minimă a contractului

• modalitățile de plată și de livrare

• condițiile de vânzare

• existența și modul de exercitare a dreptului de retragere din contract.

Reguli esențiale pentru a face o achiziție online

• Citiți condițiile generale de vânzare. Se presupune că ați acceptat aceste condiții la momentul achiziției. În eventualitatea unui litigiu, condițiile vă vor fi opozabile, chiar dacă au fost formulate într-o limbă străină.

• Verificați cum sunt utilizate datele dumneavoastră personale. Faceți acest lucru înainte de a valida comanda. Nu uitați că aveți un drept de acces și de rectificare.

• În principiu, contractul este încheiat de la momentul confirmării comenzii:
- asigurați-vă că adresa dumneavoastră electronică este corect menționată și că puteți primi mesaje
- salvați sau imprimați confirmarea comenzii.

• Păstrați întotdeauna o copie a comenzii, a confirmării tranzacției și a condițiilor generale valabile la momentul efectuării comenzii.

Dreptul de retragere - Termenul de exercitare

Directiva 2011/83/UE privind drepturile consumatorilor la încheierea contractelor stabilește un termen minim de 14 zile calendaristice de la momentul livrării sau al încheierii contractului în care poate fi exercitat dreptul de denunțare unilaterală.

Daca nu sunteți mulțumit de produsul comandat, pentru siguranță, returnați-l în 14 zile calendaristice, de preferință utilizând un serviciu de trimitere cu confirmare de primire. Vânzătorul vă poate aplica o penalitate, dacă valoarea produsului este diminuată, dar nu ca urmare a unei utilizări normale pentru verificarea funcționalității produsului. Nu trebuie să vă justificați decizia. Va trebui să plătiți totuși taxele poștale de returnare.

Termenul de exercitare a dreptului de denunțare unilaterală poate fi extins (până la 12 luni conform legislației), dacă vânzătorul omite să vă comunice, în timp util, informațiile privind dreptul de retragere.

În cazul în care apar probleme după realizarea achiziției

- Absența sau întârzierea livrării

• În cazul întârzierii livrării luați legătura cu vânzătorul pentru a obține clarificări. Încercați să stabiliți o dată ulterioară de livrare sau denuntați contractul și solicitați rambursarea sumei plătite.
• Dacă produsul nu este disponibil, vânzătorul trebuie să vă informeze imediat. Dacă este cazul, comerciantul va trebui să vă ramburseze suma platită (potrivit regulilor europene, în cel mai scurt timp, și, în orice caz, în termen de 7 zile).
• În cazul pierderii coletului, înaintați o reclamație către serviciul poștal sau de transport și către vânzător. Vânzătorul poate la rândul său să întreprindă anumite demersuri pentru a descoperi ce s-a întâmplat, ceea ce nu-l exonerează în niciun caz de răspunderea sa față de dumneavoastră. Va trebui să trimită din nou produsul sau să vă ramburseze suma platită. Rambursarea nu depinde de răspunsul transportatorului sau de asigurarea vânzătorului.

- Produsul este deteriorat în timpul transportului

• La momentul livrării atrageți atenția reprezentantului companiei de livrări asupra stării proaste a coletului sau mentionați acest lucru pe documentele de transport. La momentul dezambalării, dacă produsul este deteriorat, contactați în scris transportatorul și informați imediat vânzătorul.
• Dacă nu puteți verifica imediat starea produsului, vânzătorul poate încerca să se exonereze de răspundere. De exemplu, va încerca să vă opună anumite clauze din condițiile generale de vânzare:
o „cumpărătorul are obligația de a se asigura de absența oricărei probleme”
o „cumpărătorul trebuie să contacteze vânzătorul într-un termen de 2 zile după momentul livrării prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire pentru a-și exprima nemulțumirea”. Asemenea clauze pot fi considerate abuzive și inopozabile consumatorului.

- Produsul prezintă o lipsă de conformitate

Orice vânzător este obligat să livreze un produs care să nu fie afectat de o lipsă de conformitate. Prin urmare, va răspunde pentru orice defect care poate apărea (garanția legală a produsului, a cărei durată este în principiu de 2 ani în Uniunea Europeană).

Galerie foto

Comenteaza aceasta stire

România, în topul țărilor din UE cu cel mai SCĂZUT consum pe cap de locuitor
De Mediafax 19 iunie 2018

În România, consumul individual efectiv - indicator care arată bunăstarea gospodăriilor, măsurat în funcție de standardele puterii de cumpărare - este de 68% din media europeană, fiind urmat de Ungaria cu 63%, Croația cu 61% și Bulgaria cu 55%, arată datele Eurostat.

Salvați Copiii: Aproape jumătate dintre copii comunică online cu necunoscuți
De Neptun TV 19 iunie 2018

"Seminarul a avut un caracter interactiv, participanții prezenți au lucrat în echipe, conform specializărilor, pentru a prezenta colegilor din celelalte structuri expertiza instituției lor în acest domeniu, modul de lucru sau potențialele intervenții pe care le pot avea în cazul în care un copil devine victimă, agresor sau martor al unei situații periculoase în mediul digital", a informat organizația.

NEVERSEA lansează campania 'S.O.S. Cazino' Constanța!
De Neptun TV 18 iunie 2018

Organizatorii festivalului NEVERSEA alături de Primăria municipiului Constanța demarează astăzi campania “S.O.S Cazino”, campanie prin care inițiatorii doresc să pună în valoare această clădire simbol a României dar și să contribuie la procesul de salvare a clădirii.

Românii din diaspora, plângere penală împotriva revistei Charlie Hebdo pentru caricatura cu Halep
De Mediafax 17 iunie 2018

Precizările vin după ce revista satirică franceză Charlie Hebdo a publicat recent o caricatură prin care ironizează victoria Simonei Halep de la Roland Garros, în care aceasta apare strigând "Fier vechi! Fier vechi!".

Nicolae Voiculeț urcă pe scenă la Constanța
De Ciprian Vieru 16 iunie 2018

Ziua drapelul Național, care se serbează anual la data de 26 iunie, se anunță încă de pe acum una plină de evenimente la Constanța. Pe lângă ceremoniile organizate cu această ocazie, în Piața Ovidiu va avea loc și un concert, în cadrul căruia pe scenă va urca și celebrul naist Nicolae Voiculeț. Spectacolul din Constanța va marca de altfel și debutul celei de a doua faze a turneului national „Dumnezeu Ocrotește România“, organizat cu ocazia Centenarului Marii Uniri.

Despărțirea dintre Facebook și cei doi fondatori ai WhatsApp și efectele ei
De Mediafax 16 iunie 2018

Cât de urâtă a fost despărțirea dintre Facebook și cei doi fondatori ai WhatsApp, cea mai mare achiziție a companiei? Creatorii uneia dintre cele mai populare aplicații de mesagerie pleacă din companie lăsând pe masă 1,3 miliarde de dolari, scrie Ziarul Financiar.

Furtunile au făcut ravagii în țară! Zeci de locuințe și drumuri afectate de inundații în 16 județe!
De Neptun TV 16 iunie 2018

Peste 44 de locuințe, 39 beciuri și subsoluri, 120 curți, două obiective economice, două anexe gospodărești, o mașină, o fântână și opt tronsoane de drum au fost afectate de ploile din ultimele zile și de scurgerile de pe versanți, potrivit IGSU.

CONSTANȚA. Mâncare pentru copii gătită într-un beci - JEG de nedescris! GALERIE FOTO/VIDEO
De Neptun TV 15 iunie 2018

Se preparau alimente care se comercializau într-un magazin din centrul orașului și la chioșcul din curtea Liceului Mihai Eminescu.

CONSTANȚA. TRAGEDIE: Un bebeluș de numai 9 luni a murit de rujeolă. Discuții aprinse pe Facebook: copilul ar fi fost pus într-un salon cu copii bolnavi, deși nu fusese încă vaccinat!
De Neptun TV 14 iunie 2018

Copilul a fost internat în perioada 15 – 21 mai la Spitalul Județean Constanța cu bronșită, dar după mai puțin de 10 zile, a revenit în stare gravă.

CONSTANȚA. Cine este militarul care a murit încercând să salveze un copil! Două fete au rămas fără tată: 'Soțul meu a sărit să salveze un suflet de copil abandonat la naștere'
De Neptun TV 13 iunie 2018

Surprinzător este faptul că militarul a fost declarat luni, 11 iunie, în jurul orei 19.00, absent nejustificat de la unitate, așa cum au transmis reprezentanții Forțelor Aeriene Române, urmând ca miercuri să fie dat dezertor. Duminică, Petru Cosma se afla alături de ceilalți colegi pe plajă.

GERMANIA. Român mort după ce mai bine de o oră a cerut șefilor nemți să cheme ambulanța!
De Neptun TV 13 iunie 2018

În urmă cu trei săptămâni un alt român de 48 de ani a murit. Nimeni nu știe însă ce s-a întâmplat cu el. Pe imaginile de la Bornheim se pot vedea barăcile în care trăiesc românii și care sunt împrejmuite cu garduri.

ȚEAPĂ în numele Poliției Române! 'Dacă primiți un astfel de mesaj, este important să știți că este o fraudă'
De Neptun TV 12 iunie 2018

Dacă primiți un astfel de mesaj, este important să știți că este o fraudă și să nu dați curs cererii!

Trenul Regal, drum simbolic în Constanța!
De Neptun TV 11 iunie 2018

Majestatea Sa Margareta, Custodele Coroanei române, Alteța Sa Regală Principele Radu și Alteța Sa Regală Principesa Maria vor călători spre Dobrogea cu Trenul Regal, vineri, 15 iunie, transmite Secretariatul Casei Majestății Sale Custodelui Coroanei.

NEVERSEA 2018. Cel mai mare festival de pe plajă din Europa va avea loc pe plaja Modern! Ce artiști și-au mai anunțat prezența
De Neptun TV 11 iunie 2018

În acest an scena principală a festivalului NEVERSEA este una și mai impresionantă, dar și cea mai mare ca suprafață, construită pe litoralul Românesc. Pentru a le oferi câtor mai mulți fani ai festivalului experiența unică a răsăritului din fața mainstage-ului, în acest an zona respectivă a crescut la peste 12.000 de metri pătrați.

CONSTANȚA. Un tânăr a murit după ce a intrat în mare să se răcorească! O fată este în stare de șoc - IMAGINI EXCLUSIVE
De Neptun TV 10 iunie 2018

Tânărul era însoțit de o tânără, care a suferit un șoc, echipajul de la SMURD administrându-i un calmant.

România ocupă locul șase în topul țărilor din UE la cheltuielile din perioada verii
De Mediafax 10 iunie 2018

România se situeazã pe pozitia a șasea în topul cheltuielilor din perioada vacanței de vară din Uniunea Europeană, urmând să aloce 58,9% din veniturile lunare, echivalentul a aproximativ 528 de euro, arată Barometrul de Varã Ferratum.

România, pe primul loc în Europa la numărul de accidente grave! Tot mai mulți oameni mor pe șosele
De Neptun TV 8 iunie 2018

282 de milioane de euro - atât a cheltuit statul român în ultimii 7 ani încercând să scoată din circulație peste 250.000 de rable mai vechi de 8 ani. Eforturile au fost anulate în doar câteva luni de eliminarea taxei auto.