luni, 28 mai 2018

Contestarea modificării legilor Justiției este o pervertire a principiilor democrației

Contestarea modificării legilor Justiției este o pervertire a principiilor democrației

Editorial de Silviu Molnar

Am văzut săptămâna trecută agitația declanșată de comunicarea ministrului Justiției, Tudorel Toader, referitorare la modificările pe care Guvernul României intenționează să le propună Parlamentului la legile care guvernează organizarea Justiției în România.

Înțeleg goana unora, precum Klaus Iohannis, după capital politic și electoral, mai ales acum, când candidatura sa pentru al doilea mandat la Cotroceni e ca și sigură, iar în numele acestui deziderat pare că își permite să emită de la tribuna Președinției orice aberație care sună bine în urechile unei anumite categorii electorale. Înțeleg și disperarea PNL-ului de a critica tot ce mișcă, în ideea unui plan disperat de relansare politică, acum când sondajele arată că se afundă tot mai tare.

În schimb, ceea ce nu pricep este aparenta lipsă de logică politică sau democratică a așa-zisei societăți civile care, precum galeria unei echipe de fotbal, se prezintă  ca să scandeze în Piață la ordin, acuzând PSD și ALDE de subjugarea Justiției.

Păi, hai să analizăm: în acest moment, după regulile instituite de Macovei în 2005,  numirile de judecători, procurori sau capi (cadre?) de conducere a Parchetelor și instituțiilor judecătorești se fac prin Decret Prezidențial, la propunerea ministrului Justiției. În noua formulă cu care vine Tudorel Toader, instituția prezidențială este scoasă din acest joc. Concret, propunerea de ocupare a funcțiilor enumerate mai sus se face de către ministrul Justiției, logica fiind că, din punct de vedere administrativ, Ministerul Justiției este responsabil cu organizarea și administrarea sistemului. Numai că, în loc ca președintele să dea un Decret Prezidențial de numire a judecătorilor, procurorilor sau a persoanelor cu funcții de conducere, acum CSM-ul, adică forul profesional al celor din Justiție, stabilește acest lucru.

La această schimbare, așa-zisa societate civilă, grupată sub sigla „Rezist“, vine și protestează în numele democrației? Păi, oameni buni? De când un singur individ, indiferent că azi e vorba de Iohannis, că ieri a fost Băsescu sau că, în viitor, va veni altcineva, poate să decidă mai democratic decât un for profesional, precum CSM-ul, format din mai mulți membri? Adică un singur om, care emite un decret, denumire de tristă amintire a respectivului act, poate  să decidă mai democratic decât un grup de oameni care supun o decizie dezbaterii și unui vot?

Comenteaza aceasta stire

Înaltă Trădare, dar să o știm și noi!

Sesizarea depusă la Parchet de liderul PNL Ludovic Orban este doar acțiunea disperată a taberei formată din președintele Klaus Iohannis și reprezentanții la București a popularilor europeni, în contextul primei confruntări dintre Germania și SUA, în care România, ca și mare parte a Uniunii Europene, este captivă.

În chestiunea mutării ambasadei Klaus Iohannis e doar un Yes-Man sau își negociază interesul propriu?

În mass-media europeană ies la iveală motivele enervării lui Klaus Iohannis și a gafei cu damf antisemit, ce au culminat cu cererea teatrală de demisie, adresată premierului Viorica Dăncilă.