sîmbătă, 17 februarie 2018

Guvernul umflă bugetul statului paralel

Guvernul umflă bugetul statului paralel

Premierul Star Trek, Mihai Tudose, cu o întârziere de aproape trei săptămâni, a definitivat proiectul de buget pe 2018. Având ca punct de plecare o creștere estimată a economiei de 5,5 procente. Va fi cel mai mare buget din istoria României. De aproape 200 de miliarde de euro. În timp ce partidul care îl susține la guvernare pe Tudose declară că se luptă împotriva statului paralel, primul-ministru are o viziune total diferită. Acesta a decis să pompeze bani în toate instituțiile de forță. Ce semnificație au cifrele în acest context?

Filozofia bugetului pe 2018 este diferită de viziunea și angajamentul PSD. Din cel puțin trei puncte de vedere. Al învățământului și sănătății. Al investițiilor în obiective de natură să pună în mișcare morișca economică. Al statului paralel.

Și vom începe cu statul paralel. El este definit ca un ansamblu de persoane , instituții și părți de instituții, în general din zona de forță a statului și care, într-un mod neconstituținal și nedemocratic, tinde să invadeze puterile legitimate prin vot popular, respectiv prin opțiunea electorală.

Vrem nu vrem, derapajele de la democrație ale statului român sunt provocate tocmai din interiorul acelor instituții coordonate de președintele Klaus Iohannis, care au menirea să apere democrația și statul de drept. A pompa bani cu nemiluita în aceste instituții, fără a controla ce se întâmplă cu aceșt bani și fără a controla derapajele de la democrație, înseamnă un act de sinucidere pentru o majoritate parlamentară care a declarat război statului paralel.

Ori acest fenomen nu se întâmplă de azi de ieri. Și guvernele Ponta și guvernul Grindeanu, ca să nu mai vorbim de celelalte guverne ale României, au procedat la fel. Fiecare buget și fiecare rectificare de buget le-a adus și mai multe fonduri. Un caz cu totul și cu totul special îl prezintă Serviciul Român de Informații, unde anomaliile se produc din cel puțin două perspective.

1). Acest servicu de spionaj intern are un buget de șase ori mai mare decât SIE, serviciul de spionaj extern al României și asta în condițiile în care planeta și regiunea în care ne aflăm devin din ce în ce mai instabile. Și în timp ce în toate celelalte state democratice raportul este invers.

2). Conform deciziei CCR, SRI ar trebui să aibă activitatea mult diminuată, întrucât nu mai trebuie să execute milioane de interceptări în beneficiul procurorilor, activitatea sa reducându-se teoretic în acest domeniu doar la antiterorism și contraspionaj.

Este o enigmă de ce, în aceste condiții, SRI va avea un buget mai mare cu 13,2% decât în 2017, anul în care deja bugetul a fost pentru a zecea oară umflat consecutiv. Spre deosebire de sănătate, unde bugetul crește cu doar 4,6%, sau Educație, unde creșterea e din nou nesemnificativă, deși prin lege, de mai mulți ani, ar fi trebuit să beneficieze de un fond care să se ridice la nu mai puțin de 6% din Produsul Intern Brut. Transporturile, în condițiile în care ni s-a răcit gura vorbind despre absența infrastructurii rutiere, feroviare, navale și aeriene, nu vor avea alocate decât 1,7 miliarde de euro. Din totalul de 197,5 miliarde de euro, cât va reprezenta în 2018 bugetul statului.

Una dintre cele mai mari tragedii poate fi consemnată în domeniul investițiilor, unde nu vor fi alocate decât 4,2 procente din PIB, în ciuda faptului că ar fi necesare cel puțin 10 procente pentru a asigura o dezvoltare durabilă a României.

Nu aș vrea să-și imagineze cineva că sunt un dușman al Serviciului Român de Informații doar pentru faptul că, la fiecare nou buget și la fiecare nouă rectificare, observ cu îngrijorare cum instituția devine din ce în ce mai supraponderală. Dar efectiv așa stau lucrurile. Și îmi place să dau un exemplu simplu. Dacă în acest moment ar fi scoase de la SRI toate vilele, hotelurile, casele de odihnă și zonele de agrement, România ar putea avea peste noapte un nou ONT Carpați.

Deși, în cifre absolute, SRI bate toate recordurile, creșteri semnificative au și celelalte instituții de forță. Ministerul de Interne crește cu 20,7%. Serviciul de Infomații Externe cu 15,9%. SPP cu 19,35%. Iar STS, cu 21,9%.

De creșteri semnificative beneficiază și Armata, dar în acest caz știm și care sunt obiectivele. Nu le enumăr aici, din lipsă de spațiu, dar creșterile din domeniul Apărării, în linii mari, răspund unei necesități.  

Dacă, printr-un moratoriu, ar fi oprite creșterile bugetare ale instituțiilor de forță timp de 5-10 ani, ar putea fi alocate fonduri substanțial mărite atât ministerelor sociale, aflate în grea suferință, cât și Transporturilor, într-o suferință și mai mare și, de asemenea, ar fi asigurată o creștere semnificativă în domeniul investițiilor.

În plan politic, însă, concluzia este de-a dreptul spectaculoasă, dacă luăm pe de-o parte în calcul ceea ce afirmă coaliția majoritară referitor la statul paralel și, pe de altă parte, maniera în care Guvernul acestei coaliții răsfață și în anul viitor părți ale acestui stat paralel.

   

           Editorial de Sorin Roșca Stănescu 

Comenteaza aceasta stire

O schimbă sau nu o schimbă?

În care este implicat viitorul unor personaje importante, cum este Liviu Dragnea sau Klaus Iohannis, dar și modul în care va decurge confruntarea politică între Stânga și Dreapta. Ca să nu mai vorbim despre factorul extern, aflat și el pe terenul de joc.

Laura Codruța Kovesi, la un capăt de drum

Din această perspectivă, întreaga societate românească este extrem de tensionată. Și, inevitabil, există din toate direcțiile opinii controversate sau chiar scandaloase.

De ce nu cedează DNA Prahova?

O lipsă de reacție din partea celor responsabili ar fi fost fatală. O lipsă de reacție ar fi însemnat nici mai mult nici ai puțin decât recunoașterea integrală a acuzațiilor aduse, ceea ce ar fi echivalat cu depunerea armelor. Operațiune urmată imediat de demisii în lanț, începând cu Laura Codruța Kovesi și mergând până a nivelul structurilor locale.

Scapi de cangrenă doar cu bisturiul

Este deja târziu și mă mir că până acum domnul Tudorel Toader, ministrul Justiției, care în mod constituțional este împuternicit să ia această măsură, nu i-a solicitat președintelui Klaus Iohannis demiterea Laurei Codruța Kovesi.

Prezidențiale fără Klaus Iohannis

Mă număr printre foarte puținii analiști ai vieții politice care au avansat teza conform căreia Klaus Iohannis va renunța de bună voie și nesilit de nimeni la un al doilea mandat.

Infracțiunea de serviciu

Este vorba de faimosul abuz în serviciu. Presupun că acest fenomen nemaîntâlnit ar fi trebuit să-i pună pe gânduri și pe cei câțiva juriști de marcă din Parlamentul României. În mod straniu însă, nimeni nu pornește de la această premiză pentru ca, făcând o analiză, să identifice cele mai bune soluții de viitor.

România arsă pe grătarul UE

În vorbe sau chiar prin proceduri concrete. Iar promotorii schimbărilor legislative au fost din nou incapabili să prevină ofensiva antiromânească și la fel de incapabili să treacă la contraofensivă.

La DNA, politică de la un cap la altul

Mega escrocheria Microsoft a debutat politic sub aspectul anchetelor penale și s-a stins lamentabil, tot politic. Iar doamna Laura Codruța Kovesi, indiferent ce explicații abracadabrante ne dă, nu a avut încotro. A fost pur și simplu în situația de a pune capacul și de a suna stingerea peste furtul secolului.

A văzut și Iohannis statul paralel

Președintele Klaus Iohannis a avut o intervenție publică, prin care a contestat vehement existența statului paralel. Ceea ce este însă absolut straniu este că el însuși, și asta încă de la începutul mandatului, a pus umărul la edificarea unui stat paralel. Și a făcut-o nu în puterea nopții, ci ziua, în amiaza mare. Printr-un document oficial supus adoptării Parlamentului României. Acest document există. El se numește Strategia Națională de Apărare a Țării pentru perioada 2015-2019. Iar acolo este prezentat pe larg conceptul statului paralel, avut în vedere de Klaus Iohannis.

Tabelul rușinii

Publicăm o situație pe care am intitulat-o ”tabelul rușinii”. Pe bună dreptate. Se va vedea cum România a fost până acum umilită în raport cu alte state în ceea ce privește numărul de europarlamentari raportat la numărul de cetățeni. Vom putea observa cum și în viitor această situație va continua, grație prestației lamentabile a președintelui Klaus Iohannis la ultimul Consiliu European.

Cum reparăm ce a stricat Iohannis?

Solicitând ca, pe cale judecătorească, Forumul Democrat al Germanilor din România să fie declarat ”succesorul de drept a tuturor instituțiilor și organizațiilor germane care au fost desființate prin constrângere”, Klaus Iohannis a solicitat de fapt ca FDGR să devină succesorul Grupului Etnic German, organzație declarată criminală și scoasă în afara legii în 1944.

Iohannis îl reîncarnează pe Hitler

În consecință, în 1999 s-a dispus retrocedarea către FDGR a întregului patrimoniu intrat în posesia statului în 1948. Grupul Etnic German, care fusese creat în 1940, la presiunea Berlinului, printr-un decret semnat de mareșalul Ion Antonescu și având drept purtător de cuvânt Partidul Nazist, i-a transformat pe etnicii germani în luptători SS, circa 80.000 și a sfârșit prin a fi declarat drept organizație criminală de către Puterile Aliate, atât prin Tratatul de Pace cât și prin Convenția de Armistițiu.

Nucleara lui Golban pe capul lui Iohannis

Profesor doctor Radu Golban, stabilit în Elveția și autor al mai multor tratate de economie, lansează o adevărată bombă nucleară împotriva lui Klaus Iohannis. El a apelat la doi reputați specialiști din Germania și din Elveția în drept internațional public, iar aceștia au elaborat ample expertize prin care demonstrează că România a încălcat în mod flagrant atât tratatul de pace încheiat de Marile Puteri după cel de-al Doilea Război Mondial cât și Convenția de Armistițiu. Nici măcar fosta Germania Federală sau Uniunea Sovetică nu și-au permis în timpul Războiului Rece să ignore aceste documente internaționale.

Obiectivul ratat

Dar, înainte de toate, ar trebui să vedem dacă țintele alese de liberali sunt sau nu cele corecte. Dacă nu care cumva aceștia aleargă după cai verzi pe pereți.

Coșmarul Vestului – emanciparea Estului

În ce scop? Ce urmărește Vestul? De ce pentru vestul Europei emanciparea estului Europei reprezintă un coșmar?

Guvernul longeviv

Pentru a avea o imagine completă a ceea ce s-a întâmplat și pentru a vedea cum ar putea deveni longeviv al treilea Guvern, cel al doamnei Viorica Dăncilă, este indispensabilă o abordare mai profundă a situației politice de la noi. Din perspectiva diviziunii muncii. Între Executiv, partid și Parlament.

O miză excesiv de mare

Între opoziție și putere. Între multinaționale și PSD. Iar în plan extern acest front a fost transferat pentru început la Bruxelles. Urmează să primim și o nouă reacție de la Washington. Se joacă pe Legile Justiției din România excesiv politic în plan intern și excesiv geopolitic în plan extern.

Singurul colac de salvare

Și din Parlament, și din Palatul Victoria, și de la Cotroceni. Cu același rezultat. Ce nu a funcționat? Eu unul am ajuns la concluzia că cel mai puternic motor al emancipării României este educația. Educația nu a funcționat!

Justiția eșuată

Un important expert UE, Gary Cartwright a întocmit un raport prin care solicită nici mai mult nici mai puțin decât instituirea unui moratoriu prin care să se suspende extrădările către România. Și este doar începutul. Ceața de pe ochii oficialilor europeni începe să se ridice. Iar prima consecință este că majoritatea parlamentară este obligată nu să încetinească, ci să accelereze reformarea Justiției.

Înalta Curte a fost umilită

Înalta Curte de Casație și Justiție nu are niciun cuvânt de spus în legătură cu activitatea de legiuitor a Parlamentulul. Magistrații pur și simplu trebuie să aplice legile, astfel cum sunt ele făcute de Parlament. Umilința este maximă.

Liberalii perseverează. În prostie!

Ultimele declarații ale lui Ludovic Orban sunt relevante. Liberalii transpiră pentru a-i determina pe cât mai mulți dintre parlamentarii PSD să voteze împotriva noului Guvern sau pur și simplu să chiulească din Parlament. Speranța liderului PNL este ca, la capătul acestui efort, PSD să se aleagă cu buza umflată. Să constate că nu are Guvern. După care procedura să se poată relua. Între timp, cine știe dacă nu care cumva #Rezist declanșează o revoluție și mătură Stânga de pe scena politică.