vineri, 16 noiembrie 2018

Mașinile cu norme de poluare Euro 0,1, 2 și non-Euro, interzise în Capitală de anul viitor!

Mașinile cu norme de poluare Euro 0,1, 2 și non-Euro, interzise în Capitală de anul viitor!

După modelul altor capitale europene a fost inițiat un proiect de hotărâre, conform căruia, începând cu data de 1 ianuarie 2019, se interzice, pe teritoriul municipiului București, zilnic, în intervalul orar 6,00 - 22,00, circulația autovehiculelor care sunt încadrate în clasa de poluare 0, 1, 2 sau nu sunt încadrate în nicio clasă de poluare.

Mai mult, în proiectul de hotărâre inițiat de consilierul municipal Lucian Iliescu (PMP) se mai arată că din anul 2020 ar urma să fie interzisă în Capitală circulația autovehiculelor încadrate în clasa de poluare 3, zilnic, în intervalul orar 6,00 - 22,00. Din anul 2021, ar urma să fie interzisă circulația autovehiculelor încadrate în clasa de poluare 4, zilnic, în același intervalul orar.

"Fac excepție de la această restricție: autovehiculele îndreptățite să utilizeze semnale speciale de avertizare luminoase, autovehiculele care efectuează transport în comun, ambulanțele, ale celor care îndeplinesc sarcini publice, transportă alimente, respectiv autovehiculele de depanare sau de transport vehicule care au girofaruri galbene. Totodată, în această categorie de excepție se încadrează și autovehiculele diplomaților, militare, autovehiculele care transportă persoane cu handicap locomotor și carele TV", se mai arată în proiect.

Conform propunerii, nerespectarea prevederilor ar urma să constituie contravenție, fiind sancționată cu amendă de la 500 la 2.000 de lei. Pe parcursul a 60 de zile de la adoptarea hotărârii ar urma să se realizeze o campanie de informare a cetățenilor prin mass-media, rețele de socializare și prin afișaj stradal.

Un milion de mașini circulă zilnic în Capitală Consilierul municipal Lucian Iliescu a declarat pentru “Adevărul” că proiectul a și fost depus la registratura Primăriei Capitalei și că în cel mai scurt timp va intra în dezbatere publică.

Acesta a mai spus că restricția de circulație în Capitală este numai una dintre măsurile care sunt obligatoriu de luat pentru reducerea poluarii.

Măsuri similare au fost luate în mai multe metropole europene cum ar fi Roma, Torino, Bruxelles, Paris, Bordeaux, Lille, Berlin, Munchen, Budapesta, Amsterdam, Florența, Oslo, Lisabona, Stockholm, Viena, Londra, Rotterdam sau Strasbourg.

De exemplu, în capital Franței, începând cu 15 ianuarie 2017, a fost introdusă vignete Crit’Air, pentru identificarea celor mai „curate” modele. La Paris, de la 1 iulie 2016, a fost interzisă circulația vehiculelor fabricate înainte de 1997, între orele 8 și 20, în timpul săptămânii. Contravenienții sunt pasibili de o amendă de 68 de euro. Edilii din capitala Franței au dus lucrurile și mai departe, de la 1 iulie 2017 fiind interzisă circulația mașinilor și vehiculelor cu 2 roți, din segmentul Crit’Air 5 (Euro 2), între orele 8.00 – 20.00 în timpul săptămânii. Circulația vehiculelor grele și a autocarelor Euro 3 este de asemenea interzisă între orele 8.00 – 20.00.

În continuare, municipalitatea intenționează ca până în 2020, să interzică în totalitate circulația vehiculeor cu ardere internă mai vechi de 9 ani, adică a celor fabricate înainte de 2011.

Comenteaza aceasta stire

Bulgaria pune taxe pe poduri, tuneluri și trecători montane
De Neptun TV 16 noiembrie 2018

Românii care vor să tranziteze Bulgaria sau să petreacă vacanța în țara vecină trebuie să știe că vor fi nevoiți să plătească taxe pentru traversarea podurilor, tunelurilor și trecătorilor montane.

ATENȚIE, ȘOFERI! România va avea radare fixe din 2019: lista celor 74 de camere amplasate în țară!
De Neptun TV 14 noiembrie 2018

Poliția Rutieră a semnat un protocol cu CNAIR și va folosi camerele de supraveghere cu rol de radare fixe din 2019.