sîmbătă, 24 august 2019

O firmă din Constanța este pe locul 2 în topul național al creativității

O firmă din Constanța este pe locul 2 în topul național al creativității

Boom-ul mărcilor înregistrate în România a fost în anul 2006, potrivit reprezentanților OSIM. Erau aproape 18 mii de invenții și produse noi care erau declarate. Atunci, mulți producători români se temeau că intrarea în Uniunea Europeană va face ca piața din România să fie invadată de produse din spațiul comunitar.

Între timp, lucrurile s-au temperat. În prezent, aproape 9 mii de mărci sunt înscrise anual la Oficiul de Stat pentru Invenții și Mărci, însă investitorii s-au convins că acest procedeu, care nu e obligatoriu, îi ferește, de contrafacere.

„Noi suntem un producător lider de piață și suntem vizați de astfel de atacuri. E important să îți declari mărcile“, a afirmat Dan Domnaru, consilier relații publice producător vin.

În topul național al creativității, pe locul 2, se află o firmă din județul Constanța, care se ocupă cu producția de mase plastice.

„Produsele noi vin în relația cu clienții. Ei ne dau de multe ori ideile pentru produse noi cu care le corectăm practic, pe celelalte“, a spus Filis Osman, manager achiziții producător mase plastice.

Reprezentanții OSIM au fost prezenți la Constanța la un seminar organizat de Camera de Comerț, Industrie, Navigație și Agricultură Constanța.

„O marcă înregistrată înseamnă siguranță pentru proprietarii industriali. Ulterior, sigur, ei pot să cesioneze sau să închirieze marca, dar ei trebuie să fie beneficiarii“, a afirmat Florin Popa, consilier OSIM.

Raiul produselor contrafăcute rămâne China unde, spre exemplu, producătorul Apple a devenit Aeppie, iar mărci celebre s-au tranformat în whiskey Johns Daphne, berea Haimekem sau sandwichul King Burger.

Ar putea sa va intereseze:

Comenteaza aceasta stire