vineri, 19 iulie 2019

Operatorii din Portul Constanța se unesc pentru a cumpăra acțiuni la compania ce îl administrează

O parte dintre operatorii din Portul Constanța au decis să înființeze o companie de investiții prin care vor să cumpere acțiuni la Compania Administrația Porturilor Maritime. Organizația patronală „Operatorul Portuar”, căci despre ea este vorba, are aproape 30 de membri. Unul dintre aceștia, Niculae Dușu, a declarat pentru Mediafax că implicarea mai mare a privaților în gestionarea APMC va putea schimba modul în care a fost condus portul până acum.

"«Operatorul Portuar» are același interes ca și Administrația Porturilor Maritime. Interesul nostru este să dezvoltăm portul, să creștem fluxul de mărfuri și să utilizăm capacitățile cât mai bine. Plasamentul în acțiunile Administrației Portuare este unul bun, cred eu. În rest, ești un investitor, un acționar, să faci în așa fel încât administrația portuară să funcționeze pe principii de eficiență și să-și atingă obiectivele. De mulți ani de zile, din cauza schimbării permanente a conducerii, au fost multe lucruri lăsate deoparte", a spus Dușu.

El este acționar al companiei Socep și proprietarul unei societăți de construcții. Referitor la creșterea numărului de acțiuni deținute de Consiliului Local, el a declarat: "Nu este niciun fel de problemă. Poate că este mai bine, sunt constănțean, îmi convine ca orașul să aibă deținere acolo. Dar, cu cât se privatizează mai repede, cu atât mai bine, pentru că atunci influența politicului se diminuează, intrăm pe principiul de eficiență, urmărirea activității corecte și a intereselor portului".

Ministerul Transporturilor intenționează să cedeze 13% din acțiuni Primăriei Constanța și să listeze pe bursă alte 14 procente. Primarul Constanței a spus aseară în cadrul duplexului România Tv-Neptun Tv că transparentizarea activității din Port va schimba regulile pieței.

 „Va însemna că se termină blocajul instituit de acționarul majoritar care este Ministerul Transporturilor. Dacă vine încă un operator de cereale, sau minereu, care practică alte tarife, sigură că încep să e regeleze lucrurile pe piață“, a declarat Radu Mazăre, primarul municipiului Constanța.

Ministrul Transporturilor a afirmat în urmă cu o lună că evaziunea din Portul Constanța trece de 40%, iar prețurile pentru închirierea danelor sunt prea mici. Dan Șova spunea că noua împărțire a acțiunilor va duce la un echilibru.

„În acest fel vom avea un echilibru perfect între autoritatea centrală și autoritatea locală, adică Ministerul Transporturilor va avea 33%, Primăria Constanța va avea 33%, asigurând în acest fel egala reprezentare a intereselor centrale și locale în portul Constanța, 34% ajungând în sferă privată. (...) Avantajul scoaterii pe bursă a 14% este reprezentat de transformarea Administrației Portului Constanța în companie publică, ceea ce presupune transparentizarea tuturor operațiunilor, pentru că fără această transparentizare nu este posibilă listarea pe bursă“, a spus Dan Șova, ministrul Transporturilor.

Primarul Constanței a spus că banii pe care municipalitatea îi va câștiga din Port după ce va primi mai multe acțiuni, vor fi folosiți pentru a crește cuantumul subvenției la căldură pentru constănțeni, dar și a numărului de beneficiari ai acestui ajutor. Profitul Portului se situează în jurulul valorii de 8 milioane de euro în prezent în condițiile în care, spune Radu Mazăre, există anumiți operatori care singuri câștigă aproape dublu. 

Comenteaza aceasta stire