marţi, 16 iulie 2019

Paștele, sărbătoarea petrecută alături de familie

Majoritatea românilor preferă să petreacă vacanța de Paște acasă, în familie, la rude sau la prietenii apropiați. Și aici vorbim despre un procent de 85% dintre românii care trăiesc la oraș.Din acest punct de vedere, preferințele au rămas aceleași ca și anul trecut. Asta în timp ce doar 6% vor pleca în vacanță la munte sau în străinătate. Asta arată cel mai recent studiu realizat de Mednet Marketing Research Center.

Cât despre bugetul alocat pentru această perioadă, aproape jumătate dintre cei chestionați, spun că vor scoate din buzunar între 300 și 600 de lei, în timp ce doar 19% vor pune la bătaie pentru cumpărături, sume ce depășesc 600 de lei.

Pentru că tradiția o cere, ouăle roșii nu trebuie să lipsească. Anul acesta, aproape trei sferturi dintre români le vor vopsi în casă, în timp ce 17, 2% le vor cumpăra gata vopsite.

Atunci când vorbim despre cozonac, tendința se schimbă. Aproape jumătate dintre persoanele cuprinse în eșantion preferă să-l cumpere de-a gata, și numai 33,6% spun că-l vor pregăti în casă.

Ce carne vor pune pe masă, românii în ziua de Paște? Ei bine, aproape 68% dintre subiecți spun că vor înlocui carnea de miel cu cea de pui sau porc, din motive economice. Cei care totuși preferă mielul, spun că îl vor cumpăra din magazin.

Pe lângă bucatele tradiționale, Paștele aduce și cadouri pentru cei dragi. Aproape 70% dintre subiecți spun că vor cumpăra daruri pentru apropiați. Ei bine,  cei mai mulți orășeni vor opta pentru produse alimentare, îmbrăcăminte, accesorii vestimentare sau accesorii speciale pentru masa de Paște.

De altfel, peste jumătate dintre românii intervievați au declarat că intenționează să se înnoiască de Paște.

Cât despre „iepurașul care trece pe la serviciu”, peste 50 la sută dintre români, nu încasează prime de sărbătorile pascale.

Studiul a fost realizat online  în perioada 4 - 8 aprilie 2014. Au fost intervievate 663 de persoane cu vârste cuprinse înttre 18 și 55  de ani.

Comenteaza aceasta stire