marţi, 20 noiembrie 2018

Piesă gigantică, montată pe noul pod de peste canalul Dunăre – Marea Neagră

Cel de-al doilea pod de la Agigea peste canalul Dunăre – Marea Neagră a intrat astăzi, în cea mai dificilă etapă. Este vorba despre montarea peste apă a unei piese  din metal ce cântărește câteva sute de tone.

Pentru a fi pusă pe poziții a fost folosită, pentru prima dată, o macara plutitoare.  Când va fi gata, podul va prelua traficul greu spre port, dar va fi și o rută alternativă spre sudul litoralului pentru turiști.

La primele ore ale dimineții a început cea mai dificilă etapă în construcția podului ce va trece peste canalul Dunăre – Marea Neagră. Acesta este amplasat în aval de ecluza Agigea, între podul rutier și cel feroviar.

Pentru a putea fi pusă pe poziții această piesă gigantică, a fost folosită, pentru prima dată, o macara plutitoare. Cu ajutorul acesteia, piesa a fost fixată pe doi piloni.

Urmează ca o astfel de piesă să fie montată și în partea opusă a canalului. În 2014, la finalul lucrărilor, vom avea cel mai mare pod susținut de cabluri de oțel din România, cu o înălțime de 65 de metri. De asemenea, acesta va avea o lungime de 540 de metri peste Canal iar lucrarea, cu tot cu bretelele de acces, depășește 1 kilometru și jumătate.

Întreaga investiție aparține Administrației Portului Constanța și depășește 30 de milioane de euro, bani veniți printr-un program european. Podul va face legătura între Porturile Agigea Sud și Agigea Nord și va prelua în principal traficul greu.

Mai exact, în sensul giratoriu de la Agigea, turiștii care vin pe Autostrada Soarelui vor merge drept înainte pe noua rută, vor trece podul și apoi vor ieși în Eforie.

Comenteaza aceasta stire