marţi, 20 noiembrie 2018

Povestea incredibilă a lui Howard Schultz, președintele executiv Starbucks: cum a ajuns să facă o avere de 84 de miliarde de dolari!

Povestea incredibilă a lui Howard Schultz, președintele executiv Starbucks: cum a ajuns să facă o avere de 84 de miliarde de dolari!

Howard Schultz provine dintr-o familie modestă din Brooklyn, asistată social de către stat prin oferirea unui adăpost, acesta fiind unul din motivele pentru care a adus întotdeauna o nuanță de justiție socială în felul în care a condus Starbucks.

Pentru Schultz, revoluționarea cafelei ar putea fi un prim pas în schimbarea radicală a Americii.

Născut în Brooklyn, New York în 1953 din părinți fără educație, la vârsta de 7 ani a trecut printr-un moment care i-a definit întreaga viață. Întors de la școală, și-a găsit tatăl cu o rană care se întindea de la coapsă până la gleznă. Tatăl sau, fost veteran de război, lucra ca șofer de camion, fără asigurare medicală.

“Am văzut Visul American fracturat și mi-am văzut părinții neajutorați, în culmile disperării … Acele cicatrici și acea rușine le port cu mine și în ziua de astăzi”, povestea Howard Schultz pentru absolvenții Universității Arizona în 2017.

Mama sa l-a încurajat să își continue studiile, iar Howard a obținut o bursă pentru sportivi în cadrul Northern Michigan University. A decis însă că nu își dorește o carieră în lumea sportului.

Ziarul Financiar sccrie că Schultz a avut mai multe job-uri, cum ar fi de barman sau chiar și-a vândut săngele pentru a-și plăti studiile. Asta până sa descopere Starbucks, sau poate mai bine zis, Starbucks să-l descopere pe el.

La începutul anilor ‘80, Schultz s-a alăturat companiei, condus de convingerea că Starbucks poate atinge un obiectiv aparent imposibil – sa livreze produse premium în timp ce devine omniprezentă.

Schultz nu a vrut niciodată ca Starbucks să rămănă o companie mică, la fel ca alte cafenele precum Peet‘s. Din această cauză, a părăsit compania pentru scurt timp, acesta neavând succes în a convinge fondatorii ca această companie poate ajunge un lanț internațional de cafenele.

În 1987, Schultz obține brand-ul  Starbucks și  17 locații de la fondatori, aceștia luând decizia să-și canalizeze eforturile pe lanțul de cafenele Peet’s. Apoi  Schultz a pus bazele celei mai mari expansiuni din istorie în domeniul comerțuiu cu amănuntul.

Când primul Starbucks s-a deschis în New York, publicația New York Times a trebuit să explice ce este un latte și cum se pronunță acesta. Schultz s-a inspirat din cultura italiană în denumiri precum “grande” si “venti”, caracterul exotic oferit de Starbucks jucănd un rol cheie în dezvoltarea business-ului.

Între 1998 și 2008, Starbucks a ajuns de la 1.886 de cafenele la 16.680. În acest moment, compania deține peste 27.300 de magazine în 75 de țări.

În timp ce Schultz a condus dezvoltarea fabuloasă a lanțului de cafenele, mai ales după 2008 cand a revenit în poziția de CEO, a continuat politica sa de justiție socială.

În 2016 a anunțat retragerea sa din funcție, alegând poziția de președinte excutiv, aceasta oferindu-i mai mult timp pentru implicarea sa în cealaltă activitate a Starbucks – misiunea socială.  

Comenteaza aceasta stire