duminică, 21 iulie 2019

STUDIU. Internetul a cucerit România: aproape 9 milioane de utilizatori la nivel național!

STUDIU. Internetul a cucerit România: aproape 9 milioane de utilizatori la nivel național!

În ultimii ani, penetrarea Internetului a crescut exponențial. În prezent, la nivel național sunt 8,8 milioane de utilizatori din care 6,5 milioane utilizează internetul în fiecare zi, arată un studiu BRAT. 70% din populația orașelor și 44% din cea a satelor din România utilizează internetul.

În mediul urban, consumul zilnic de internet pentru segmentul de vârstă 14-64 de ani a crescut de peste 7 ori din 2002 până în prezent, de la 8% la 56%, relevă studiul.

Același procent, 56%, reprezintă procentul persoanelor ce locuiesc în gospodarii din mediul rural care au acces la Internet. Din acest punct de vedere, Internetul reprezintă a doua utilitate, după electricitate, la care locuitorii din rural au acces și pe care și-o permit.

Dintr-un mediu considerat elitist, accesat cu predilecție de către tineri educați din orașe mari, Internetul a devenit un mediu accesibil unei categorii de populație din ce în ce mai largi. Profilul actual al utilizatorilor de Internet se aliniază la structura populației, eliminând discrepanțele generate de profilul primilor utilizatori. 

Populația tânăra, cea a marilor orașe, populația educată a atins deja pragul maxim. Creșterea numărului de utilizatori ai Internetului provine în prezent din rândul populariei adulte sau vârstnice, din orașe medii și mediul rural, din rândul populației cu educație mai redusă. Utilizatorii de Internet se maturizează, îmbătrânesc și capătă experiență ca utilizatori: 76% dintre utilizatori folosesc Internetul de mai mult de 5 ani.

Oamenii rămân fideli brandului de conținut și consumă media indiferent de platforma de distribuție

Conținutul se desprinde treptat de canalul media unde a fost creat sau care l-a consacrat în mod tradițional. Internetul are marele avantaj de a fi capabil să integreze orice formă de conținut: text, audio, video, creând o experiență plăcută utilizatorului,oferind accesibilitate, interactivitate și facilități superioare odată cu popularizarea dispozitivelor mobile.

Preferințele oamenilor pentru diversele teme generale de interes ale vieții nu s-au schimbat semnificativ în ultimii 10 ani, dar oamenii au acum la îndemână o manieră mult mai facilă de a accesa conținutul care îi interesează. In prezent este mult mai ușor pentru public să aleagă doar ceea ce îi interesează din totalul informațiilor pe care le are la dispoziție. Nu doar priceperea creatorului conținutului în a varia și alterna platformele de distribuție ale conținutului său face ca acesta să fie accesat pe o platforma sau alta în mod preferențial, oamenii învață să utilizeze tehnologia și internetul în propriul interes și pentru a câștigă timp.

Tot mai mulți români accesează pe Internet tipul de conținut media pe care îl găseau în canalele tradiționale în urmă cu 10 ani: 15% dintre utilizatori accesau pe internet site-urile unor ziare/ reviste în 2005, în prezent procentul acestora este de 50%. La fel se întâmplă și în cazul celorlate medii. O treime din populație ascultă radio online sau se uită la TV pe Internet în timp ce procentul acestora nu depășea 5% în 2005.

Mai mult, oamenii rămân fideli brandurilor de conținut. Din primele 15 site-uri din România sub aspectul numărului de vizitatori, 10 aparțin unor produse media lansate și consacrate în media „tradițională”.

Din perspectiva consumului de conținut media, Internetul pare a fi câștigătorul în raport cu multe criterii: accesibilitate, rapiditate, interactivitate, diversitate, conținut generat de useri. Dar creșterea accelerată a numărului de utilizatori, precum și a volumului informațiilor disponibile online, a atras după sine și decresterea încrederii în acest mediu.

Singurul indicator care a scăzut în ultimii 10 ani în ceea ce privește Internetul, este nivelul de încredere al populației în informațiile găsite pe internet. 60% dintre utilizatori declarau în 2005 că au încredere în informațiile găsite pe internet, în timp ce doar 45% mai consideră acest lucru în prezent.

Comenteaza aceasta stire