joi, 30 martie 2017

Turismul la Marea Neagră, în DECLIN! Portul Constanța a fost șters de pe lista navelor de croazieră

loading...
Turismul la Marea Neagră, în DECLIN! Portul Constanța a fost șters de pe lista navelor de croazieră

Portul Constanța nu mai prezintă interes nici din partea navelor de pasageri, acesta fiind șters de pe lista croazierelor, după ce traficul de croazieră atinsese un vârf istoric de 92 de escale în 2014.

Nivelul turismului maritim și interesul navelor de croazieră străine pentru Portul Constanța se prezenta, în 2013, în felul următor: 69 de escale și 54.616 pasageri ajungeau în portul românesc.

În 2014 s-a atins un vârf istoric, cu 92 de escale și 70.000 de pasageri care alegeau Portul Constanța ca destinație de călătorie.

Prima lovitură pe care a încasat-o turismul a fost când Rusia a anexat Peninsula Crimeea, iar în Marea Neagră au ajuns importante forțe navale. Aproape 70% din croazierele maritime pentru anul următor, 2015, au fost anulate, astfel că doar 36 de nave au ajuns în Portul Constanța.

2016 a reprezentat cea mai gre lovitură, Portul Constanța fiind practic șters de pe lista croazierelor din cauza atentatelor sângeroase din Turcia. Doar 8.632 de persoane au mai ajuns pe țărmul Constanței.

Situația va fi și mai grea în 2017, interesul pentru Portul Constanța fiid foarte mic, 7 nave anunțând venirea.

"De-a lungul anilor am observat că una dintre problemele reclamate de organizatorii de croaziere este prețul ridicat față de ceea ce li se oferă turiștilor. Ca idee, la navele de croazieră agențiile practică cel mai mic comision, poate din cauza con-curenței, dar și din motive logice: staționarea scurtă a navelor se coro-borează cu servicii restrânse. Prețul escalei crește semnificativ din cauza tarifelor portuare ridicate. Deci, o escală la Constanța amplifică prețul excursiei pe mare atât de mult, încât față de oferta de a vizita Casa Poporului sau Delta în timpul staționării navei în port (excursii opționale) nu justifică respectiva escală. Sondajele companiilor de navigație, coroborate cu cele ale tur-operatorilor arată că portul Constanța nu se mai regăsește în preferințele turiștilor străini.

Pe de altă parte, ce poate oferi Constanța, care nu le asigură turiștilor nicio protecție în fața hoților de buzunare ce mișună în piața Ovidiu, pe pietonală sau mai știu eu unde? Să vadă ruinele Cazinoului, să se deplaseze din dana de pasageri, prin traficul periculos al portului, până în oraș? Mulți turiștii nu doresc un taxi, ci o promenadă!

Portul preia orice navă de pasageri precum o navă de marfă, cu aceleași tarife. Este nevoie de o altă viziune de asamblu privind organizarea escalelor la Constanța. Ar trebui revăzut impactul direct al turiștilor străini asupra micilor meșteșugari, asupra artei populare și a transferului de informații culturale pe care turismul le produce”, a declarat Viorel Grigorenco, reprezentatul firmei Phoenix Shipping and Trading, care a agenturat numeroase nave de croazieră.

sursa: cugetliber.ro

loading...

Comenteaza aceasta stire